Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

moje boje z oktavką

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • moje boje z oktavką

    Witam Link się już drugi miesiąc na spotkanie.Mam nadzieję,że teraz się uda.W końcu do trzech razy sztuka
    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

  • #2
    moje boje z oktavką

    autko nowe 1.6 na fabrycznym gazie około 4500km przejechane (dwa miesiące)

    wcześniej 3 krotnie kasowana z komputerka usterka EPC (za trzecim razem nie wpisana do książki serwisowej bo już niby "po godzinach było"

    Wracam ze świąt trasa 200km i pod koniec trasy:

    1 włączył się tryb EPC w najmniej oczekiwanym momencie i autko traciło moc podczas wyprzedania. Wyprzedzany chłop się zestresował i zaczął hamować a ja nie miałem mocy dokończyć wyprzedzania i też równocześnie z nim zahamowałem... szkoda ze facet z naprzeciwka dodał gazu i dał długie... nie miałem kontroli nad pojazdem (mocy) ale jakoś się schowałem....

    2 wyłączyłem silnik ochłonąłem zadzwoniłem kazano mi kontynuować jazdę. Zapaliły się tym razem na deseczce dwie kontrolki - błędna mieszanka spalin i zaraz ukochane EPC

    3 zaraz potem samoistnie wyłącza się kontrolka trakcji (zapala się kontrolka autka z poślizgiem)

    4 auto samo gaśnie na trasie ale na ostatnich kilometrach pod domem (serwis nieczynny bo święta)

    5 w sobotę (dziś) jadę do serwisu (święcą 3 kontrolki jak lampki na choince -EPC, trakcjia i spaliny) Serwis nieczynny...

    6 wracam do domu, tylna wycieraczka zaczyna pracować mimo ze jest wyłączona...

    7 wyłącza się oświetlenie wewnętrzne podsufitki i popielniczki


    Czekam do poniedziałku i oddaje im to auto... Ciekawe co powiedzą...

    PS
    jestem pełen pozytywnych myśli

    PS2
    musiałem to z siebie wyrzucić - trochę pomogło...
    ----===LPG Powered By GABOREK===---

    Komentarz


    • #3
      ..no mnie tez ostatnio kontrolka EPC i kontrolka z silnikiem trochę zestresowały no ale wygląda na to że wszytko wróciło do normy. Nie mam LPG a wydaje mi się wydaje że u ciebie instalacja gazowa coś niedomaga. Jeżeli chodzi o wycieraczkę z tyłu to jedyny jej niekontrolowany bieg może się pojawić tylko w przypadku włączenia wstecznego biegu ale oczywiście przy włączonych przednich wycieraczkach. Jaki masz silnik ? 1.6 BSE ?

      Komentarz


      • #4
        chyba mam taki silnik własnie (1.6 MPI ale nie wiem czy BSE)

        EPC włączało mi się na LPG i na PB. Przy trzeciej wizycie powiedziano mi ze cos z przepustnicą i jak znów się pojawi to zgłoszą do centrali i będę czekał na część... na ten czas znów zresetują... ale ja nie chce by mi resetowali znów... nie chcę by znów była patowa sytuacja podczas ucieczki ze skrzyżowania czy wyprzedzania...

        Faktycznie z wycieraczką chyba było tak jak pisałeś, startowałem na wstecznym spod zaplecza serwisowego i przednie wycieraczki były włączone. Pytanie tylko co się stanie jak np szyba i wycieraczka będą zmrożone a silnik wycieraczki będzie się włączał...


        dodano: tak mam BSE

        czy w którymś momencie jak naprawy mimo wymian i ustawień nic nie dadzą mam jakieś dalsze prawa? Czy jestem skazany trzymać więcej auto w serwisie jak w użytku a po 2 latach każą sobie za to samo płacić?
        ----===LPG Powered By GABOREK===---

        Komentarz


        • #5
          kontrolka z poślizgiem auta to zapala się jak wyłączysz przycisk ASR lub są jakieś problemy z ABS-em.. zobacz czy przypadkowo go nie wyłączyłeś... a reasumując masz w tej chwili zapalone po odpaleniu silnika kontrolki EPC i silnika. One powinny gasnąc po odpaleniu silnika a skoro nie gasną to tylko wizyta w ASO.

          Komentarz


          • #6
            kontrolka z poślizgiem włączyła się sama... od tak... nic nie naciskałem...

            jest tak jak piszesz tyle że świecą 3 (nie da się włączyć kontroli trakcji, niaciskanie nic nie daje - lampka się świeci)

            tak jak pisałem w 1 poście - w poniedziałek "dopcham auto na serwis" na szczęście mam około kilometr...
            ----===LPG Powered By GABOREK===---

            Komentarz


            • #7
              tak jak pisałem w 1 poście - w poniedziałek "dopcham auto na serwis" na szczęście mam około kilometr...
              Czyzby przestal jezdzic :?:
              Tato,tato...czy to auto jest chore?
              Nie synku...to diesel PD.

              Honda...the power of dreams.
              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez __kater__
                tak jak pisałem w 1 poście - w poniedziałek "dopcham auto na serwis" na szczęście mam około kilometr...
                ..w tej sytuacji laweta będzie lepszym rozwiązaniem bo przynajmniej należy się auto zastępcze. A tak najlepiej to się chyba umówić z nimi i wjechać tak żeby od razu jakaś diagnoza była możliwa w twojej obecności a jeszcze lepiej naprawa. Jeżeli nie będzie to konieczne to nie pchaj w łapy ASO swojego auta na dłużej.. tzn żeby tam stało a i tak nic nikt nie będzie robił bo zazwyczaj nic dobrego z tego nie wynika.

                Komentarz


                • #9
                  gebek - autko "jeździ" nabiera prędkości wolniej niż maluch i potrafi zgasnąć. "dopcham" jest w " "

                  mam rzut beretem na serwis więc ruszę nim (po uprzedniej zgodzie serwisu) do naprawy ale jak zgaśnie silnik nawet 100m przed wjazdem to natychmiast zadzwonię po lawetę.
                  ----===LPG Powered By GABOREK===---

                  Komentarz


                  • #10
                    patrzac po objawach - kolejne kontrolki w tym ta od trakcji niekoniecznie zwiazana z silnikiem, czy włączająca się sama tylna wycieraczka to IMHO chłopcy w ASO konkretnie spier...lili montaż instalacji, gdzieś coś źle zaizolowali albo połączyli
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz


                    • #11
                      ok już wróciłem

                      zamówili część (przepustnice) i zresetowali komputer

                      wymiana w nowym roku bo części nie ma w kraju...



                      [ Dodano: Wto 30 Gru, 08 15:44 ]
                      coraz bardziej nachodzi mnie obawa ze to LPG faktycznie niedomaga. W prawdzie kontrolki świeciły mi i na PB i na LPG ale teraz po resecie ustawień nie włączyłem GAZu i wszstko chodzi ładnie na PB (autko pięknie startuje z jedynki i nie gaśnie wyjeździłem właśnie 300km)

                      Wychodzi na to ze błędy szły na PB ale najpierw musi zwalić się na LPG mam nadzieje że jasno piszę :diabelski_usmiech

                      pzdr i czekam na jakieś sugestie
                      ----===LPG Powered By GABOREK===---

                      Komentarz


                      • #12
                        Co do kontrolki ASR, sprawdź ciśnienie w oponach czy jest takie samo.
                        Mi wyłączało się ESP, gdy jedna opona miała dziurkę i sterownik wariował.
                        Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                        Komentarz


                        • #13
                          w sumie to mam ten sam silnik i jak narazie (odpukac) raczej wszystko ok (byl okres ze slyszalem stukanie zaworow ale moze jestem przewrazliwiony ) autko ma onad 10 tys gaz zakladany przy 3800 silnik BSE tyle ze instalacja nie zakaldana w serwisie

                          wczesneij mialem mialem astre G z instalacja w serwisie (teraz brat nia jezdzi) od pol roku zdaza sie ze ze auta ma dziwne obrotu na benzynie na zimnym silniku, kiedys jak postal w gorach po przelaczeniu sie na gaz wlaczyl sie check i auto jakby na 3 tlokach jechalo, a serwis ze moze tam bym przy nizszych tmp, od tamtej pory powiedzialem ze serwis mi nic nie bedzie zakaldal

                          teraz mam prinsa, bylem w gorach, w nocy bylo nawet -15 autko odpalilo i po 2 km jechalo plynnie na gazie
                          Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                          bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                          http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                          Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                          Komentarz


                          • #14
                            Mam zł dośwaidczenia z gazem montowanym przez serwis Skody. To była Fabia 1.4. Gaz zamontowany przy zakupie nigdy nie działał prawidłowo. Wiem bo wcześniej jeździłem kilkoma autami z różnymi instalacjami gazowymi. Paląca się kontrolka EPC i "check engine" to był standard. Serwis poprawiał instalację częściej niż raz w miesiącu. Raz nawet wymienił ją na nową inny model ale też wtrysk. Do końca gwarancji problem nie został rozwiązany. Dopiero po gwarancji został założony inny gaz a mechanik który to robił powiedział tylko że jeszcze nie widział poprawnie zrobionej instalacji przez Salon Skody. Niestety wymiana była na nasz koszt bo po gwarancji ( auto służbowe - różni kerowcy i wpisy w książce nie były prowadzone - brak podstaw do wymiany). Radzę nakazywać wpisywać do książki serwisowej każdą nawet najdrobniejszą regulację instalacji - dokumentuj całą swoją "drogę przez mękę" i nie przyjmuj do wiadomości tekstów typu "ten typ tak ma". Wymuś na nich idealnie zrobioną instalację lub przed upływem końca gwarancji każ im to wymontować i zwrócić pieniądze. Wtedy po gwarancji zrób to porządnie w dobrym zakładzie na dobrych podzespołach na pewno będzie chodzić do w tych motorach to da się zrobić pod warunkiem że ma się odpowiednią wiedzę i umiejętności - ja polecam wszystkim CARGAZ w Olsztynie - montuję gaz od pierwszych dni kiedy instalacje pojawiły się w Polsce i potrafią to robić. Pozdrawiam i życzę wygranej w tej nierównej walce z Salonem.
                            Seria - 110 KM
                            Uniden 520XL+President Alaska

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez darkow
                              Wymuś na nich idealnie zrobioną instalację lub przed upływem końca gwarancji każ im to wymontować i zwrócić pieniądze. Wtedy po gwarancji zrób to porządnie w dobrym zakładzie na dobrych podzespołach na pewno będzie chodzić do w tych motorach to da się zrobić pod warunkiem że ma się odpowiednią wiedzę i umiejętności -
                              co do wymontowania i zwrotu kasy ..... sory, ale : :haha:
                              to co montują w aso nie jest jakimś tam badziewiem - landi jest całkiem niezłą instalacja - myślę, że problem wynika bardziej z niewłaściwego jej zestrojenia
                              proponuję troszku inną drogę - jechać z ta instalacja do kogoś, kto je montuje i serwisuje cały czas, a nie od przypadku do przypadku. I mimo, że autko na gwarancji to może lepiej zapłacić kilka groszy za poprawne zrobienie mapy, niż ciągłe bujanie się z ASO? Od razu dodaję , dlaczego zapłacić : gwarancji na montaż udziela zakład montujący daną instalkę. Inny zakład, również montujący instalację tej samej firmy wcale nie musi wykonywać napraw w formie gwarancyjnej ( chyba, że jest wpisany jako tzw. assistance, lub po prostu chce).
                              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                              Komentarz


                              • #16
                                Hi...
                                Zamieszczone przez huwe
                                Zamieszczone przez darkow
                                Wymuś na nich idealnie zrobioną instalację lub przed upływem końca gwarancji każ im to wymontować i zwrócić pieniądze. Wtedy po gwarancji zrób to porządnie w dobrym zakładzie na dobrych podzespołach na pewno będzie chodzić do w tych motorach to da się zrobić pod warunkiem że ma się odpowiednią wiedzę i umiejętności -
                                co do wymontowania i zwrotu kasy ..... sory, ale : :haha:
                                to co montują w aso nie jest jakimś tam badziewiem - landi jest całkiem niezłą instalacja - myślę, że problem wynika bardziej z niewłaściwego jej zestrojenia
                                proponuję troszku inną drogę - jechać z ta instalacja do kogoś, kto je montuje i serwisuje cały czas, a nie od przypadku do przypadku. I mimo, że autko na gwarancji to może lepiej zapłacić kilka groszy za poprawne zrobienie mapy, niż ciągłe bujanie się z ASO? Od razu dodaję , dlaczego zapłacić : gwarancji na montaż udziela zakład montujący daną instalkę. Inny zakład, również montujący instalację tej samej firmy wcale nie musi wykonywać napraw w formie gwarancyjnej ( chyba, że jest wpisany jako tzw. assistance, lub po prostu chce).
                                Porozmawiałem sobie trochę prywatnie z panem od gazu w ASO. LandiRenzo udziela gwarancji pod warunkiem stosowania wyłącznie ich map. Dlatego ASO w ramach gwarancji po pojawieniu się określonego błędu wczytuje kolejną mapę i modli się żeby problem został usunięty.
                                Kwiatek...

                                Komentarz


                                • #17
                                  to coś takiego jak takie cudo jak brc-owskie FLY INJECTION :twisted:
                                  albo działało, albo nie- ale mapy były gotowe do każdego samochodu i w zasadzie nic przy nich pogmerać nie można było.
                                  ale softem landowskim już się bawiłem, i ( podobny w zasadzie do dream xxi), i tam jest kupa możliwości do wystrojenia instalacji. wgrywanie gotowcow nic nie daje- jeśli inne zmienne sa nie ruszone - korekcje wolnego, obciążeń i od temp.
                                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    prawdopodobnie albo kiepska instalacja ew.moztaz--,albo tez gaz jakis kiepski.skoro na benzynce jezdzi.
                                    narazie brak usterek ...21-12-2009 wymiana akumulatora i przekroczyłem 103000tyś przebiegu...(listopad 2010r)juz 5lat minęło)..po przeglądzie .....Może czas na zmiany...kurde 17-12-2010 mam 104500tyś przejechane coś mało jeżdze ostaTNIO.......11-2011 przejechane 116000tyś wymiana rozrządu kpl

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wymienili mi przepustnice i kontrolki się już nie pojawiają ale...

                                      auto przy ruszaniu dalej gasło.
                                      Przy ruszaniu - wrzucenie 1 biegu puszczanie sprzęgła i jednoczesne dodawanie gazu - powodowało ze obroty zamiast iść do góry szły w pierwszej kolejności w dół i albo dałem w palnik do dechy i odratowałem albo nie i auto gasło. (Na benzynie wszystko ok)
                                      Czasem gasło jeszcze przy typowym manewrze podczas stania w korku. Ruszam z jedynki i od razu hamulec. Obroty zamiast zatrzymać się na ok. 700 spadały do zera i auto oczywiście .... gasło. ( I tym razem na PB tak się nigdy nie stało)


                                      Nie akceptując ruszania przy ponad 4 tyś obrotów jeździłem wielokrotnie na serwis. Faktycznie za każdym razem pan z przyklejonym uśmiechem twierdził, że będzie już na bank ok... Niestety nie było.

                                      Wpadłem na chytry pomysł - zmienić serwis Wyżaliłem się, powiedziałem co było robione i jaki jest tego efekt... Facet się podrapał po głowie i powiedział uczciwie ze może zrobić tylko standardową procedurę i ew zwiększyć ciśnienie (chyba na reduktorze ale mogłem pomieszać bo nie mam pojęcia w tych sprawach). Potem pojechał sam na trasę protestować auto (nikt wcześniej tego nie robił) i dopiero oddał mi kluczyki. Powiedział uczciwie że jak problem wróci to mam dalej do bólu reklamować instalacje.

                                      Efektu końcowego nie znam bo auto nie gasło zawsze więc nie wiem czy to przypadek że jeszcze nie zgasło. Bardzo chciałbym by już problem został zażegnany. Tyle co przejechałem to stwierdzam ze obroty podczas wciskania pedału gazu przy ruszaniu już nie spadają poniżej 500, spadają o niecałe 100 i nie zawsze.

                                      łomatkoboska czemu nie kupiłem diesla :diabelski_usmiech

                                      [ Dodano: Sro 04 Lut, 09 22:24 ]
                                      Zamieszczone przez DOBI
                                      prawdopodobnie albo kiepska instalacja ew.moztaz--,albo tez gaz jakis kiepski.skoro na benzynce jezdzi.
                                      Poprzednim autem zrobiłem niecałe 100tyś w nieco ponad rok czasu na LPG i tylko dlatego zdecydowałem się na instalację w nowym aucie bo mi się sprawdziła. Nie leje na nołnejmach. Problem pojawił się na gazie zatankowanym z każdej poważnej firmy. Wszyscy oszukują ?
                                      ----===LPG Powered By GABOREK===---

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Poprzednim autem zrobiłem niecałe 100tyś w nieco ponad rok czasu na LPG i tylko dlatego zdecydowałem się na instalację w nowym aucie bo mi się sprawdziła.
                                        Z tego samego powodu też chciałem kupić 1.6 z LPG i taki też zamówiłem.

                                        łomatkoboska czemu nie kupiłem diesla :diabelski_usmiech
                                        Los sam wyprowadził mnie z błędu i kupiłem 1.9TDI :szeroki_usmiech
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          niestety dalej gaśnie :cry:

                                          Pytanko takie mam dla specjalistów - czy da się ustawić ilość obrotów na biegu jałowym tak by były o 100 lub 200 wyższe? Najlepiej tylko gdy jest tylko na gazie Myślę ze rozwiązało by to problem. Dlaczego ? czasem obroty chyba przy niedostatecznej temperaturze silnika są wyższe - mają ok. 900RPM Wtedy startuje pięknie.

                                          czekam na jakąś odpowiedz - pzdr

                                          [ Dodano: Wto 17 Lut, 09 10:52 ]
                                          niestety dzisiejsza jazda w trasie potwierdziła że nic się nie poprawiło - jest tragedia, znów świeci się EPC a auto gaśnie podczas ruszania

                                          czy ktoś z forumowiczów jest w stanie coś pomóc? Może ktoś ma jakieś moce decyzyjne w skodzie?
                                          ----===LPG Powered By GABOREK===---

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez __kater__
                                            Pytanko takie mam dla specjalistów - czy da się ustawić ilość obrotów na biegu jałowym tak by były o 100 lub 200 wyższe? Najlepiej tylko gdy jest tylko na gazie
                                            tak da się .poproś o to gaziarzy :wink:
                                            1.8T AGU L&K

                                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Kater
                                              Ponownie radzę reklamować w Serwisie ąż do znudzenia ale za każdym razem na piśmie - gromadź dokumenty. Jeśli nie doprowadzą do stanu idealnego - tzn. nie będziesz wiedział kiedy jedziesz na gazie a kiedy na benzynie - doprowadź do zdemontowania przez sprzedawcę wadliwej instalacji i zwrotu kosztów instalacji. Potem poszukaj fachowca i u niego zamontuj poprawną instalację od nowa. Na prawdę nie widzę innego wyjścia. Sam przeszedłem podobną drogę.
                                              Pozdrawiam.
                                              Seria - 110 KM
                                              Uniden 520XL+President Alaska

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                __Kater___

                                                Może podpowiem jak to było w mojej Fabii - instalacja LPG z BRC i też gasła w czasie jazdy po wrzuceniu na luz... okazało się, że wąż doprowadzający powietrze do filtra powietrza (specjalnie dorobiony karbowany) miał za dużą średnicę i ustawiony był wylotem do przodu, w kierunku na wprost do jazdy (oczywiście pod maską).

                                                Trzeba było dorobić tylko węższą końcówkę i skręcić go o 90° (tak jakby owinąć akumulator) i problem jak ręką odjął!

                                                Zdziwiony byłem "czułością" instalacji, ale rzeczywiście gdy tylko lekko dmuchnąłem do węża to silnik na wolnych obrotach trochę zakołysał.

                                                Powodzenia

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  ..ja co prawda nie mam LPG ale faktycznie wolne obroty schodzą bardzo nisko w czasie zatrzymania auta co zapewne skutkuje ekonomicznym poruszaniem się w miejskich korkach ale i lekkim zmuleniem auta przy próbie gwałtownego przyspieszenia. Ciekawe czy instalka LPG jest w stanie tak nisko pracować poprawnie. Może ktoś zadowolony z instalki podpowie jak to u niego wygląda. Obroty zdecydowanie wzrastają po włączeniu klimy ale o tej porze roku opcja trudna do sprawdzenia.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X